שריפה היא אירוע הרסני שעלול לגרום לנזקים אדירים, הן ברכוש והן בחיי אדם.
אחת הדרכים החשובות ביותר למנוע התפשטות שריפה היא איטום מעברי אש.
מהם מעברי אש?
מעברי אש הם חללים בקירות, בתקרות או ברצפות דרכם עוברים צינורות, כבלים או תעלות.
חללים אלו עלולים להוות נקודות תורפה המאפשרות לאש ולעשן להתפשט בין אזורים שונים במבנה.
חשיבות איטום מעברי אש:
איטום מעברי אש הוא תהליך חיוני להגנה מפני שריפות. חומרים מיוחדים מותקנים סביב מעברי האש
כדי ליצור מחסום אטום בפני אש ועשן. מחסום זה מונע מהאש להתפשט אל מעבר לקיר או התקרה,
ומאפשר לאנשים זמן יקר לפנות את המבנה בבטחה.
דרישות חוקיות:
תקנות הבנייה בישראל מחייבות לאטום את כל מעברי האש במבנים חדשים. כמו כן, מומלץ לבדוק ולתקן איטומים קיימים במבנים ישנים.
סוגי חומרים לאיטום מעברי אש:
צמר סלעים: חומר מבודד מצוין המונע מעבר חום ואש.
לוחות גבס חסיני אש: לוחות גבס מיוחדים העמידים בפני אש לאורך זמן רב.
מסטיגים חסיני אש: משחות איטום מיוחדות המונעות מעבר אש ועשן.
קולרים חסיני אש: מעטפות מיוחדות המותקנות סביב צינורות פלסטיק ומבטיחות את אטימותם במקרה של שריפה.
בחירת חומר האיטום:
בחירת חומר האיטום המתאים תלויה במספר גורמים, ביניהם סוג מעבר האש, גודל הפתח וחומרת הסיכון לשריפה.
מומלץ להתייעץ עם מומחה מוסמך בבחירת חומר האיטום.
ביצוע עבודות איטום מעברי אש:
עבודות איטום מעברי אש צריכות להתבצע על ידי קבלן מוסמך ומנוסה.
ביצוע לא נכון של עבודות אלו עלול לפגוע ביעילות האיטום ואף להוות סכנת חיים.
לסיכום, איטום מעברי אש הוא אמצעי הגנה חיוני מפני שריפות. הקפדה על איטום תקין של כל מעברי האש במבנה יכולה להציל חיים ולמנוע נזקים אדירים.
כבישים חדשים יקלו על התנועה בפרויקט שדה דב: כל מה שצריך לדעת
פרויקט שדה דב, המוקם על שטח שדה התעופה הישן בצפון תל אביב, יהווה מודל עירוני מתקדם וייחודי.
לצד מגורים, תעסוקה ושטחים ירוקים, יכלול הפרויקט גם רשת כבישים חדשה שתסדיר את התנועה ותקל על הגישה לאזור.
כבישים עיקריים:
דרך אבן גבירול מוקדמת: כביש זה ימשיך את דרך אבן גבירול הקיימת צפונה, ויהווה ציר תנועה מרכזי לאורך כל רובע שדה דב.
לאורך הכביש יוקמו תחנות רכבת קלה, שיספקו לתושבים גישה נוחה לתחבורה ציבורית.
דרך חיבורי: כביש זה י menghubungkan את דרך אבן גבירול מוקדמת עם שכונת נווה שרת הסמוכה, ויאפשר גישה נוחה לתושבי השכונה אל רובע שדה דב.
דרך ההסתדרות: כביש זה יחבר את רובע שדה דב לנתיבי איילון, ויספק גישה מהירה למרכז תל אביב ולערים אחרות במרכז הארץ.
דרכים פנימיות: בנוסף לכבישים הראשיים, יוקמו בפרויקט שדה דב גם רשת של דרכים פנימיות, שיאפשרו תנועה נוחה בין חלקי השכונה השונים.
שבילי אופניים:
לצד הכבישים, יוקמו בפרויקט שדה דב גם רשת של שבילי אופניים נרחבת.
שבילי אלו יעודדו הליכה ורכיבה על אופניים, ויתרמו לאיכות הסביבה ולבריאות התושבים.
תחבורה ציבורית:
רובע שדה דב ייהנה משירות תחבורה ציבורית יעיל, הכולל רכבת קלה, אוטובוסים ושירותי שיתוף רכבים.
תחנות רכבת קלה יוקמו לאורך דרך אבן גבירול מוקדמת, ויאפשרו לתושבים גישה נוחה למרכז תל אביב ולערים אחרות במטרופולין.
לסיכום, רשת הכבישים החדשה שתוקם בפרויקט שדה דב תשפר משמעותית את הנגישות לאזור ותקל על התנועה.
לצד הכבישים, יוקמו גם שבילי אופניים רבים ושירות תחבורה ציבורית יעיל, מה שיהפוך את רובע שדה דב לאחד המקומות הנוחים ביותר להתניידות בישראל.